Więzienna poczekalnia- miejsce, w którym przebywają rodziny, znajomi skazanych w oczekiwaniu na widzenie z nimi.
A prison waiting room, the place where the family and friends of the convicted wait before a seeing.
Zastany stan wnętrza więziennej poczekalni.
A fragment of the interior of the waiting-room before the revitalisation.
Warsztaty zostały przeprowadzone przez Elizę Proszczuk, Kamilę Szejnoch, Paulinę Tumiel. Zajęcia rozpoczęły się teoretycznym wstępem, przygotowanym przez projektantów wnętrz, którzy opowiedzieli i pokazali na czym polega ich praca i jakimi metodami osiągnąć można pożądane efekty funkcjonalne i estetyczne. Następnie warsztaty przeszły w fazę praktyczną, gdzie uczestniczki miały za zadanie zaproponować wygląd poczekalni i zaprezentować swoje pomysły w formie kolaży i rysunków. Propozycje mogły mieć formę „życzeniową”, jednak docelowo efektem pracy miał być możliwy do realizacji projekt przestrzeni poczekalni. Powstał on na zasadzie wyboru najciekawszych pomysłów i grupowego kompromisu.
Wizualizacja i szczegółowe rozwiązania powstały z pomocą projektantów wnętrz, a sam projekt właśnie został wcielony w życie dzięki środkom finansowym i zaangażowaniu: Fundacji „Sławek”, Aresztu Śledczego Warszawa Grochów
The workshops were conducted by Eliza Proszczuk and Kamila Szejnoch. They started with a theoretical introduction prepared by interior designers Jarosław Malicki and Paulina Tumiel, who presented the arcana of their profession and possible methods of dealing with ‘difficult’ spaces. Then the workshop went entered its practical phase, when the participants were asked to give a new look to the waiting room and present it in a form of collages and drawings. The ideas could have a ‘wishful–thinking’ form, however, the final objective was to prepare a feasible design. The final outcome draws on the best ideas and is a result of a group compromise.
The interior designers prepared the visualization and detailed solutions, and the inmates’ compromise design was put into practice.
The same fragment as seen in a computer visualisation (the inmates’ design).
The final real effect after the revitalisation.